Tuesday 14 February 2012

Janganlah pandang rendah subjek ERT..

Objektif Pembelajaran : Bab Makanan & Pemakanan Tingkatan 4
Terbayang-bayang peristiwa beberapa orang pelajar di kelas saya yang beriya-iya nak mohon tukar ke kelas lain. Alasan yang mereka berikan, nak kelas yang offer subjek Prinsip Akaun. Ada juga yang hantar kakak / surat dari penjaga untuk benarkan anak mereka tukar ke kelas lain. Bila saya semak keputusan PMR, subjek Matematik dapat C/D. Alahai, macam mana  tu.. Lagak mengalahkan bakat.

Ada juga suara yang saya dengar-dengar, ramai yang tak nak masuk ke kelas Kenanga / Mawar ini kerana tidak mahu ambil subjek ERT. Takda class katanya kalau ambil ERT. Subjek tu untuk budak kelas belakang...
Betul ke pendapat tu????
Cuba la semua kaji, apa Sukatan subjek ERT tu..
Kalau ikutkan, rasa tertekan juga nak ajar subjek ERT tu bila ada yang kata subjek tu tak penting, takda kebaikan bagi jangkamasa panjang... Kalau boleh, sebelum suarakan pendapat tu, kita kaji dulu apa Sukatan Pelajaran  subjek tu ye... jangan main cakap sahaja... Hihihi.. bukan marah, just nak share pandangan..

Bila kena brain wash dengan saya dan mulakan P&P, barulah mereka sedar yang ada value juga subjek ERT ni. Dah tak nak tukar ke kelas lain dah... Itu la namanya, Tak Kenal Maka Tak Cinta.. Hihihi..

1 comment:

  1. The Best Baccarat Sites in 2021 - Worrione
    Best Baccarat Sites 2021 바카라 사이트 BetUS – Best Baccarat Site in the US 888 has gone on 카지노 a flawless run of online 메리트카지노총판 casino play and gaming. Betway is a

    ReplyDelete